Nawodnienie organizmu i ćwiczenia

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Ludzkie ciało składa się w 60-70% z wody, więc nie trzeba nikogo przekonywać, że jest ona niezbędna do przeżycia. Wymieńmy kilka z jej funkcji: reguluje temperaturę ciała, pozwala oddychać, odgrywa zasadniczą rolę w trawieniu, pomaga nam się poruszać! Codziennie należy wypijać 8-10 szklanek wody; jeszcze więcej w trakcie ćwiczeń i w gorące dni, kiedy bardziej się pocimy.

Czy wiesz, że…Badania wykazały, że zaledwie jednoprocentowe odwodnienie może spowodować duże zmiany w ciepłocie ciała, a dwuprocentowe znacząco osłabi jakość Twoich ćwiczeń. Aby funkcjonować efektywnie, musisz utrzymywać spożycie płynów na wysokim poziomie.

Ale czy sama woda wystarczy? A może trzeba sięgnąć po napoje sportowe, by należycie zadbać o nawodnienie organizmu? Napoje sportowe utrzymają odpowiednie nawodnienie i dodadzą energii, gdy wykonujesz bardzo intensywne ćwiczenia przez ponad godzinę. Jednak jeśli nie ćwiczysz na aż tak zaawansowanym poziomie, do picia wystarczy Ci czysta woda.

Jak definiuje się napój sportowy? Jest to napój (czasami określany mianem izotonicznego lub elektrolitycznego), który ma zawierać węglowodany (5-8 g/litr) i elektrolity (takie jak sód i potas) w stężeniu odpowiednim do utrzymania właściwego nawodnienia organizmu. Ma zastępować składniki utracone w czasie ćwiczeń.

Inne napoje zawierające dużo węglowodanów (np. Red Bull i napoje gazowane) powstrzymują szybkie wchłanianie wody, dlatego mogą opóźniać nawodnienie. Nie należy pić ich przed ćwiczeniami.

Jeśli ćwiczysz bardzo intensywnie, wybieraj napoje sportowe. Jednak gdy nie wykonujesz ćwiczeń z taką intensywnością, a pijesz te napoje codziennie, możesz przybrać na wadze zamiast schudnąć z racji zawartych w nich dużych ilości węglowodanów.

Nie lubisz smaku czystej wody? Dodaj do niej plasterek cytryny lub pomarańczy albo kilka listków mięty. W ten sposób woda zyska subtelny smak bez dodatkowych kalorii, jakie pojawiłyby się po wymieszaniu jej z zagęszczonym sokiem owocowym.

  White Express System – sposób na bielsze zęby o 5 tonów w 2 tygodnie!

Jak uchronić się przed odwodnieniem:

Dobrze nawodnij się przed ćwiczeniami – zacznij pić około dwóch godzin wcześniej.

Utrzymuj zawartość płynów w organizmie na wysokim poziomie w trakcie ćwiczeń.

Zawsze pamiętaj o wypiciu dużej ilości płynów po ćwiczeniach, co ma kluczowe znaczenie dla odnowy organizmu. Postaraj się pić jedną-dwie szklanki na godzinę, aż Twój mocz znowu nabierze jasnej barwy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*