Skip to content

Fakty o diecie Montignaca

Written by

[Głosów: 0   Average: 0/5]

O tym, że grozi nam światowa epidemia otyłości wiadomo nie od dziś, a pomimo to wskaźniki epidemiologiczne stale rosną. Trend ten obserwuje się szczególnie w krajach wysoko rozwiniętych.

Za główny skutek otyłości naukowcy uznają zbyt wysoki poziom insuliny we krwi, który z kolei prowadzi do cukrzycy, nadciśnienia tętniczego oraz choroby wieńcowej. Do tej patologii jak się okazuje dochodzi we wszystkich typach otyłości.  Jednak Michel Montignac stworzył teorię, w której stara się przekonać, że tak naprawdę jest wręcz przeciwnie. Zaburzony poziom hormonu insuliny miałby być przyczyną, a nie skutkiem otyłości.

Hiperinsulinizm

Naukowe określenie patologicznie podwyższonego poziomu insuliny we krwi.  Montignac jest przekonany, że jest to skutek współczesnej diety obfitującej w potrawy o wysokim poziomie glikemicznym (ziemniaki, makarony, zboża). Po  takich potrawach dochodzi do dużego skoku insuliny, które w konsekwencji mogą wywołać po pewnym czasie wiele komplikacji kardiologicznych.

Metoda Montignac

Według zaleceń osoby otyłe powinny wybierać pokarmy o niskim indeksie glikemicznym, np.: rośliny strączkowe, owoce, warzywa czy produkty pełnoziarniste. Dzięki temu skutecznie mogą obniżyć poziom insuliny we krwi, co doprowadzi do spadku tkanki tłuszczowej. Teoria Michela Montignaca została potwierdzona w 1998 roku, a wyniki badań przedstawiono najpierw na Międzynarodowym Kongresie Otyłości , a następnie opublikowano  w czasopiśmie „British Journal of Nutrition”

Previous article

Jak oczyszczenie poprawi wygląd skóry

Next article

Jak leczy się grzybicę pochwy?

Join the discussion

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *